مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-01اقتصادي

رویکرد دولت پایدار کردن مشاغل خانگی است


مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: فعالیت جمعی و تشکل های متمرکز به صورت تعاونی می تواند به پایدار شدن فعالیت مشاغل خرد و خانگی کمک کند.

- ابراهیم شادمهر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه دولت به حمایت و پایدار کردن مشاغل خانگی روی آورده است، گفت: اتفاقی که افتاده این است که در گذشته وام های مرتبط با مشاغل خانگی در مبالغ 10، 50 و 100 میلیون تومانی پرداخت می شد ولی امسال به صورت رسمی این مبالغ به 200 میلیون تومان و برای پشتیبان ها به دو میلیارد تومان تغییر یافت.

اگرچه هنوز عملا به این میزان پرداخت نرسیده است ولی این جهش مبلغ برای شروع اتفاق خوبی است و به معنی نگاه مثبت دولت به مشاغل خانگی است.

وی افزود: اما موضوع مورد توجه این است که وقتی فردی 500 میلیون تومان وام برای راه اندازی مشاغل خانگی دریافت می کند باید طرح توجیهی و بازار مناسب را در اختیار داشته باشد.

در این مورد تعاونی ها و اتحادیه ها می توانند کمک کنند.

شادمهر یک گام مهم برای صادرات را تشکیل تعاونی و ارتباط گیری و استفاده از ظرفیت اتاق تعاون و بازرگانی دانست وگفت: دستگاه های مادر مجوز دهنده باید به شناسایی حوزه اشتغال بپردازند و اینطور نباشد که فقط مجوز بدهند و از سایر ظرفیت ها استفاده نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد دولت پایدار کردن مشاغل خانگی است

رویکرد دولت پایدار کردن مشاغل خانگی است