مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-01پزشكي

موارد انتقال HIV از طریق رابطه جنسی افزایش یافته است


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به افزایش انتقال موارد HIV از طریق رابطه جنسی، گفت: متاسفانه 50 درصد از موارد ابتلا در نیمه ابتدای امسال از این طریق بوده است.

- دکتر ابراهیم شکیبا به مناسبت روز جهانی ایدز (10 آذر) در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نامگذاری اول دسامبر به نام روز جهانی ایدز گفت: این روز تلنگری برای لزوم تلاش مضاعف در جهت پیشگیری، تشخیص و مراقبت و درمان بیماران مبتلا به HIV است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در دوسال اخیر گفت: متاسفانه طی این مدت محدودیت هایی به لحاظ شناسایی و ارائه خدمات کنترلی این بیماری حادث شد که امیدواریم با مشارکت و اعتماد هرچه بیشتر مردم جهت انجام آزمایش رایگان HIV بتوانیم این موضوع را جبران کنیم.

شکیبا از برگزاری کارزار من هم آزمایش اچ آی وی انجام می دهم از 20 آبان خبر داد و افزود: این کارزار جهت شناسایی هرچه بیشتر و بهتر بیماران مبتلاست که تا 20 آذر ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از هدفگذاری این مرکز برای شناسایی بیش از 90 درصد بیماران مبتلا به HIV در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر برآورد ما این است که حدود 42 درصد بیماران تاکنون شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه با درمان های موجود HIV انتقال این بیماری تا حد زیادی کاهش می یابد، گفت: در همین راستا نیاز است که بیماران به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موارد انتقال HIV از طریق رابطه جنسی افزایش یافته است

موارد انتقال HIV از طریق رابطه جنسی افزایش یافته است