مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 07:102021-12-01اقتصادي

13 طرح تحقیقاتی توسط مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در حال اجراست


رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور از انجام 13 طرح تحقیقاتی در بخش منابع آبی توسط این مرکز طی سالجاری خبر داد.

- با بیان اینکه در دو سال اخیر اعتباری ملی و استانی برای اجرای طرح های تحقیقاتی این مرکز تخصیص نیافته است، گفت: با اعتبارات موجود مرکز هم اکنون 13 طرح تحقیقاتی در زمینه منابع آبی و آبزیان در دست اجراست.

وی پرورش آرتمیا در مزارع مستعد با آب های نامتعارف کشاورزی و پساب تصفیه خانه ها، تکثیر گلخانه ای آرتمیا، آبزی پروری در آذربایجان غربی و سایر استان های کشور، پایش ذخایر شاه میگو و آرتمیا، بانک ژن آرتمیا، بخشی از این طرح های تحقیقاتی است.

نکویی فرد با بیان اینکه مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با ظرفیت های بالای بین المللی در سطح غرب آسیا در ارومیه مستقر بوده و تاکنون فعالیت های ارزشمندی در حوزه دانش فنی آرتمیا توسط این مرکز انجام شده است، گفت: به علت تغییرات اقلیمی به ویژه در یک دهه اخیر و کاهش شدید بارش ها و کمبود آب شیرین، یکی از فعالیت هایی که برای حفظ و حتی افزایش تولیدات آبزی پروری در ایران در دستور کار قرار گرفته است.

رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور به راه اندازی بانک سیست و اطلاعات ژنتیکی آرتمیا در کشور برای نخستین بار در راستای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این بانک، جلوگیری از انقراض نسل آرتمیای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 طرح تحقیقاتی توسط مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در حال اجراست

13 طرح تحقیقاتی توسط مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در حال اجراست