مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-01پزشكي

نشانه های مهم ابتلا به سه گانه دیابت


کارشناس پیشگیری از بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با یادآوری اینکه دیابت از انواع بیماری های مزمن غیرواگیر است، گفت: در این بیماری، - گلوکز به سلول ها نرسیده و در نتیجه سطح این ماده (قند) در خون افزایش می یابد.

محبوبه دهقانی چهارشنبه 10 آذر در کارگاه آموزش پیشگیری از دیابت در شیراز گفت: افزایش سطح گلوکز یا همان قند در خون افراد برای طولانی مدت منجر به آسیب های جدی به ارگان های حیاتی بدن خصوصا قلب، عروق، کلیه، چشم و اعصاب می شود.

دهقانی با یادآوری اینکه سه نوع دیابت تاکنون شناخته شده است، توضیح داد: دیابت نوع یک یا وابسته به انسولین اغلب در کودکان و نوجوانان رخ می دهد که در آن لوزالمعده یا هیچ انسولینی تولید نمی کند و یا مقدار آن بسیار کم است؛ تشنگی فراوان، گرسنگی شدید، تکرر ادرار و کاهش وزن از علائم این نوع از دیابت است.

او گفت: در دیابت بزرگسالی یا نوع دو که شایع ترین نوع دیابت است، انسولین تولید می شود، اما برای قند بالای بیمار موثر نیست و در نتیجه قندخون بالا می رود.

چاقی، چربی خون و فشار بالا یا وجود یک فرد مبتلا به دیابت در خانواده، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را بالا می برد.

دهقانی اضافه کرد: مهمترین علامت ابتلا به دیابت نوع دو تشنگی فراوان، تکرر ادرار، بی حوصلگی، عصبی بودن، بی حسی و مورمور شدن انگشتان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های مهم ابتلا به سه گانه دیابت

نشانه های مهم ابتلا به سه گانه دیابت