مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-01سياسي

جامعه اهل سنت آمادگی برگزاری نماز باران را در کنار دیگر برادران دینی دارد


در روایات و احادیث به خواندن نماز باران در زمان خشکسالی تاکید شده و اهل سنت امادگی برگزاری این نماز را در کنار دیگر برادران دینی دارند.

- حاج آخوند عبدالباسط نوریزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: نماز باران یا استسقاء در زمان خشکسالی و کمبود نزولات آسمانی در طلب باران از خداوند خوانده می شود و گرچه هم فرادی و هم به جماعت می توان خواند ولی استجابت ان در جماعت بیشتر است.

وی تصریح کرد: این نماز در روایات و احادیث معتبر در زمان بارش کم توصیه شده و در فقه اسلامی چه اهل سنت و چه اهل تشیع توصیه شده است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هرگاه امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، کم فروشی، عدم پرداخت زکات، خیانت و دیگر  منکرات در جامعه رواج یابد، خداوند رحمت خود را از بندگانش دریغ کرده تا بندگان متوجه گناهان خود شده و به درگاه وی توبه کنند.

وی ادامه داد: در این زمان هرگاه بندگان به حالت تضرع و خشوع و خضوع نزد خداوند رفته و ضمن توبه و استغفار طلب باران کنند بی شک خداوند رحیم و رحمان رحمت خود را نازل خواهد کرد.

اخوند نوریزاد گفت: بهتر است قبل از خواندن این نماز فراخوان عمومی شده و از همه مردم بخواهند در صورت توانایی سه روز را روزه بگیرند و بهتر آن است که در یکی از روزهای جمعه و یا دوشنبه این نماز در منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جامعه اهل سنت آمادگی برگزاری نماز باران را در کنار دیگر برادران دینی دارد

جامعه اهل سنت آمادگی برگزاری نماز باران را در کنار دیگر برادران دینی دارد