مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 13:202021-11-30بين الملل

بلینکن، روسیه را تهدید کرد


وزیرخارجه آمریکا با ادعای تحرکات غیرمعمول روسیه در مرز اوکراین، این کشور را به مواجه شدن با عواقب جدی تهدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز نوشت: آمریکا امروز (سه شنبه) نسبت به عواقب جدی هرگونه تجاوز (ادعایی) روسیه هشدار داده و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفری که به لتونی داشت در یک نشست خبری در خصوص تحرکات مسکو که از نظر واشنگتن و ناتو غیرمعمول است، ابراز نگرانی کرده و مدعی شد: هرگونه اقدام تشدیدکننده تنش از سوی روسیه برای آمریکا و لتونی نگران کننده خواهد بود و هرگونه تجاوز مجدد عواقب جدی در پی خواهد داشت.

روز گذشته آرتیس پابریکس، وزیر دفاع لتونی هنگام بازدید ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو از نیروهای نظامی در این کشور ادعا کرد: لتونی در موقعیتی است که به شدت به حمایت نظامی آمریکا برای مقابله با تهدیدات روسیه نیازمند است.

به دلیل الحاق کریمه به روسیه در سال 2014 و حمایت مسکو از مخالفان در شرق اوکراین، ناتو از ژوییه 2017 چهار گروه نظامی چند ملیتی را به منظور دفاع از لهستان و کشورهای بالتیک از جمله لیتوانی، لتونی و استونی در محل مستقر کرده است.

آمریکا این روزها خود را به شدت نگران اختلافات سیاسی میان اوکراین و روسیه نشان می دهد و همواره به جانبداری از اوکراین و تجهیز نظامی آن پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن، روسیه را تهدید کرد

بلینکن، روسیه را تهدید کرد