مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 13:052021-11-30فرهنگي

از نقد وبررسی کتاب بودریار تا چگونگی ساده حرف زدن به زبان فارسی


در هفته یازدهم برنامه چراغ مطالعه، کتاب «وانموده ها و وانمود» نوشته ژان بودریار نقد می شود و اسماعیل امینی درباره ساده حرف زدن به زبان فارسی می گوید.

- ، در اولین شب از هفته یازدهم برنامه چراغ مطالعه که سه شنبه نهم آذر ماه پخش می شود ابتدا مروری بر اخبار حوزه نشر می شود و سپس در بخش چی را چطور بخوانیم، علیرضا شفاه درباره چطور خواندن علم جدید سخن می گوید.

در بخش فارسی وار با اسماعیل امینی درباره ساده حرف زدن به زبان فارسی گفتگو و در بخش تجربه خواندن هم نازنین چیت ساز تجربه خواندن هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند نوشته دانیل مارتین کلاین به اشتراک می گذارد.

اما در دومین شب برنامه چراغ مطالعه که چهارشنبه دهم آذر ماه پخش می شود کتاب وانموده ها و وانمود نوشته ژان بودریار مورد نقد وبررسی قرار می گیرد.

بودریار در کتاب خود که یکی از مهم ترین آثارش به شمار می آید به بررسی وانموده ها که از دیدگاه او نسخه کپی شده از چیزهایی هستند که اکنون مرجع و منشا خود را از دست داده اند و وانمود که در نظرش الگو برداری از عملکرد فرایندها و سیستم ها در دنیای واقعی است، می پردازد.

بودریار در حقیقت رابطه میان نمادها و نشانه ها را با جامعه ی کنونی به بحث می گذارد و از جایگاهی که وانموده ها در جامعه معاصر از آن برخوردارند سخن می گوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نقد وبررسی کتاب بودریار تا چگونگی ساده حرف زدن به زبان فارسی

از نقد وبررسی کتاب بودریار تا چگونگی ساده حرف زدن به زبان فارسی