مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 12:302021-11-30سياسي

ماجرای قطع درختان حاشیه رودخانه مهاباد


در روزهای اخیر ویدیو و عکس هایی در فضای مجازی منتشر شده که حکایت از بریده شدن درختان حاشیه رودخانه مهاباد بود که با واکنش، اعتراض و گلایه شهروندان و تشکل های زیست محیطی همراه بود.

- رییس امور آب مهاباد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این رابطه اظهار داشت: عملیات قطع درختان درچارچوب عملیات لایروبی این رودخانه بوده که برای انجام آن نیاز به قطع درختان در داخل بستر رودخانه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، رضا جهین با بیان اینکه عملیات قطع درختان کارشناسی و با رعایت تمام ضوابط و ابلاغیه های قانونی انجام شده است، ادامه داد: افزایش آب گذری جریانات سیلابی ناشی از سیل در رودخانه و کاهش خسارات احتمالی و جلوگیری از ورود آب به مناطق مسکونی واقع در حاشیه رودخانه در مواقع ضروری که مجبور به رهاسازی آب در دبی بالا خواهیم شد، انجام شده است.

وی جلوگیری از زهدار شدن اراضی زراعی حاشیه رودخانه مهاباد که در سال های اخیر به دلیل کاهش جریان آبگذری شدت پیدا کرده و موجب کاهش شدید بهره وری اراضی مذکور شده ، جلوگیری از اتلاف آب کشاورزی و تسهیل هدایت آب رهاسازی شده از سد مخزنی به سوی سد انحرافی و افزایش گنجایش مجرای آب را از دیگر دلایل انجام عملیات لایروبی و قطع درختان این منطقه عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای قطع درختان حاشیه رودخانه مهاباد

ماجرای قطع درختان حاشیه رودخانه مهاباد