مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 12:052021-11-30بين الملل

آزموده را آزمودن خطاست؛ گزینه های پیش روی واشنگتن برای تعامل با صنعاء


پس از گذشت بیش از شش سال از آغاز جنگ یمن و تلاش آمریکا و ائتلاف سعودی برای به زانو درآوردن صنعاء، برخی از کارشناسان بر این باورند که دولت جدید آمریکا برای مقابله با صنعاء اقدامات دولت های پیشین این کشور را تکرار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند دولت جدید آمریکا ، دوشنبه، در گزارشی به این مسئله پرداخت و اشاره کرد که همزمان با تشدید نگرانی های آمریکا از ورود نیروهای صنعاء به شهر مأرب یا به عبارتی آخرین محل حضور نیروهای دولت مستعفی یمن و خروج نیروهای وابسته به امارات عربی متحده از مساحتی 700 کیلومتری در خط ساحلی استان تعز (غرب یمن)، واشنگتن و شورای امنیت دست به کار شدند و تعدادی از فرماندهان نظامی وزارت دفاع یمن را به لیست تروریستی خود اضافه کردند.

از سوی دیگر، دو طرف به وسیله نمایندگان خود در منطقه (عربستان سعودی) محاصره یمن و حملات هوایی علیه صنعاء و دیگر استان های یمن را تشدید کردند گویی جنگ به روزهای اول خود بازگشته است.

همزمان با این تحرکات، جبهه های جدیدی نیز در سواحل غربی یمن و دیگر میدان ها ایجاد شد به نحوی که دیوید شنکر دستیار اسبق وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که این اقدامات موفقیت های صنعاء را به دام خواهد انداخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزموده را آزمودن خطاست؛ گزینه های پیش روی واشنگتن برای تعامل با صنعاء

آزموده را آزمودن خطاست؛ گزینه های پیش روی واشنگتن برای تعامل با صنعاء