مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 11:252021-11-30حوادث

دوره بازگشت زمین لرزه های 6 گسل تهران/ واقع شدن 10 دانشگاه و مسکن مهر پردیس روی گسل


نتایج به دست آمده حاکی از وقوع جا به جایی های زمین و زلزله در طول زمان بوده است، ضمن آنکه در داده های این ایستگاه ها، پدیده فرونشست در ایران آشکارسازی شد.

- نتایج به دست آمده حاکی از وقوع جا به جایی های زمین و زلزله در طول زمان بوده است، ضمن آنکه در داده های این ایستگاه ها، پدیده فرونشست در ایران آشکارسازی شد.

مطالعات محققان نشان می دهد در بخش های مختلف گسل مشا زلزله هایی با بزرگای 5 تا 7.

5 رخ داده و دوره بازگشت زلزله های با بزرگای 7 بخش شرقی این گسل 165 سال عنوان شده و این در حالی است که از دوره بازگشت زلزله های 7 این گسل چند 10 سال گذشته و این مساله صاحبنظران را نگران کرده است، ضمن آنکه این بخش از گسل تقریبا هر 90 سال زلزله هایی با بزرگی محدود 5 دارد که آخرین آنها در 1930 و 2020 میلادی رخ داده است، ضمن آنکه به طور متوسط تهران هر 200 سال یک زلزله مخرب دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکرم السادات علیجان زاده، کارشناس اداره ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه برداری در نشست وبیناری علمی این سازمان که امروز برگزار شد، از اجرای مطالعاتی با موضوع تهیه نقشه و آنالیز استرین پوسته با استفاده از مشاهدات ایستگاه های دائمی GNSS در فلات ایران خبر داد و گفت: این مطالعات بر اساس مشاهدات و داده های شبکه GPS از کل فلات ایران انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره بازگشت زمین لرزه های 6 گسل تهران/ واقع شدن 10 دانشگاه و مسکن مهر پردیس روی گسل

دوره بازگشت زمین لرزه های 6 گسل تهران/ واقع شدن 10 دانشگاه و مسکن مهر پردیس روی گسل