مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 10:452021-11-30سياسي

موثرترین راهکار مبارزه با فرار مالیاتی


رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: هوشمندسازی نظام مالیاتی، مهمترین راهکار و برنامه جدی نظام مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی در کشور است.

- به نقل از سازمان امور مالیاتی، داود منظور رییس کل سازمان امور مالیاتی با تاکید بر مبارزه با فرار مالیاتی افزود: با پیشبرد برنامه هوشمندسازی نظام مالیاتی و حاکمیت داده ها و اجرای سیستم حسابرسی بر مبنای ریسک مودیان، عملا گام مهمی در جهت مبارزه با فرار مالیاتی برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: نظام مالیاتی با تکیه بر موتور ریسک قادر خواهد بود، با تمرکز بر پرونده های پر ریسک و بدون رسیدگی بخش قابل توجهی از پرونده های مالیاتی، با کمترین هزینه، مالیات متناسب با میزان درآمد واقعی افراد را وصول کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که همینک در دستور کار سازمان قرار دارد، یکی از مراحل اصلی تحقق نظام هوشمند مالیاتی تحقق پیدا خواهد کرد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور همچنین افزود: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده جدید و استفاده از ظرفیت های ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم، از دیگر اقداماتی است که می تواند به هوشمندشدن نظام مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی کمک نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موثرترین راهکار مبارزه با فرار مالیاتی

موثرترین راهکار مبارزه با فرار مالیاتی