مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 10:102021-11-30اقتصادي

نیاز آبی صنعت از طریق بازار آب در استان باید رفع شود


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: بازار آب را در خراسان راه اندازی کردیم و به دنبال این هستیم که در دشت های ممنوعه تخصیص جدید منابع آبی رخ ندهد و نیاز صنعت از طریق بازار آب رفع خواهد شد.

- محمد علایی درباره آخرین وضعیت منابع آبی خراسان رضوی، اظهار کرد: در استان با همکاری کشاورزان و دانشگاهیان با انسجام مدیریتی به اهداف برنامه های تنظیمی از جمله اجرای سند سازگاری با کم آبی رسیدیم.

وی افزود: میانگین کشوری مصرف آب کشاورزی 89 درصد است و این آمار در استان 84 درصد و در دشت مشهد 67 درصد است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: حجم آب شرب شهرها و روستاها در استان 10 درصد و میانگین کشوری 9 درصد است و در بخش صنعت و خدمات استان 6 درصد و میانگین کشوری 4 درصد است که خوشبختانه ما نزدیک به میانگین جهانی هستیم و از میانگین کشوری وضع بهتری داریم.

علایی با اشاره به وضعیت آب در استان، گفت: کشور ما دارای آب و هوای خشک است و میانگین بارش استان نسبت به میانگین جهانی و کشوری پایین تر است.

وی بیان کرد: میانگین 35 ساله بارش استان 221 میلی متر و در کشور 254 میلی متر است همچنین میانگین بارش خشکی های جهان حدود 700 میلی متر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی تشریح کرد: در سال 1398، 315 میلی متر در استان بارندگی داشتیم که این آمار در سال 1399، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز آبی صنعت از طریق بازار آب در استان باید رفع شود

نیاز آبی صنعت از طریق بازار آب در استان باید رفع شود