مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 10:002021-11-30ورزشي

اهر، قطب ورزش کبدی کشور


کَبَدی یکی از بازی ها و ورزش های جهانی و المپیکی است که بیش تر در هند و پاکستان رایج بوده و در کشور ایران نیز بسیار پرطرفدار است، کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و در مناطق مختلف کشور طرفداران خاصی را داشته و در این رشته قهرمانان زیادی پرورش یافته اند .

- قهرمانان کبدی شهرستان اهر نیز در این رشته جایگاه ویژه ای دارند و این شهرستان مهد پرورش قهرمانان کبدی و قطب کبدی ایران است و تاکنون بازیکنان حرفه ای و تراز اول جهان را در این رشته ورزشی به تیم ملی و جهان معرفی کرده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر، این شهرستان را قطب کبدی کشور برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه این شهرستان در ورزش کبدی زبانزد خاص و عام است اما از نبود یک مجموعه ی بزرگ خانه کبدی رنج می برد و در این زمینه ایجاد خانه کبدی، حیاتی ترین نیاز برای قطب کبدی کشور است.

جلیل علیجانپور در گفت وگو با ایسنا ضمن تاکید بر ایجاد خانه کبدی در شهرستان اهر گفت: برای این منظور نه تنها ایجاد یک سالن اختصاصی برای ورزش کبدی کافی نیست بلکه ساخت یک مجموعه مجهز با خوابگاه و تجهیزات مدرن که آبروی قطب کبدی ایران بوده بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: متاسفانه نبود خانه کبدی در شهرستان اهر باعث شده تا علاقه مندان زیادی به این رشته از ادامه تمرینات و بازی ها دلسرد شوند به ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهر، قطب ورزش کبدی کشور

اهر، قطب ورزش کبدی کشور