مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 09:502021-11-30فرهنگي

کاشی های یک بنای تاریخی در ورامین گم شدند! + عکس


پس از ناپدید شدن برخی کاشی های معرق و قاجاری 140 ساله سر در ایوان ورودی بنای تاریخی امامزاده «شاهزاده محمد (ع)» ورامین، تعدادی از کاشی های زیبای دو ستون ایوان این امامزاده نیز ناپدید شدند.

- جی پلاس؛ کاشی های بنای امامزاده شاهزاده محمد ورامین ناپدید شد تعدادی از کاشی های زیبای دو ستون ایوان امامزاده شاهزاده محمد ورامین ناپدید شدند.

مهر نوشت: پس از ناپدید شدن برخی کاشی های معرق و قاجاری 140 ساله سر در ایوان ورودی بنای تاریخی امامزاده شاهزاده محمد (ع) ورامین، تعدادی از کاشی های زیبای دو ستون ایوان این امامزاده نیز ناپدید شدند.

بنا بر نوشته محمدحسن خان اعتمادالسلطنه در کتاب المآثر والآثار تجدید بنای این امامزاده در در سال 1303 هجری قمری یعنی حدود 140 سال پیش به دستور میرزا علی اصغر خان امین السلطان ثانی با هزینه شش هزار تومان اجرا شده است.

بقعه امامزاده شاهزاده محمد (ع) در روستای ایجدان ورامین در جنوب استان تهران قرار دارد و از گذشته های دور تاکنون مورد احترام و تکریم اهالی بوده و هست.

کمبود بودجه و نیروی حفاظت از آثار تاریخی در ورامین مشکل ساز شده است و این در حالی است، که اقدامی برای رفع این مشکلات انجام نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشی های یک بنای تاریخی در ورامین گم شدند! + عکس

کاشی های یک بنای تاریخی در ورامین گم شدند! + عکس