مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 09:202021-11-30اقتصادي

برداشت طلای سفید در سیستان و بلوچستان آغاز شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در جریان بازدید از برداشت مکانیزه پنبه در شهرستان بمپور گفت: کشت پنبه در استان قدمت دیرینه دارد و با راه اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر و نیاز مبرم این کارخانه و سایر کارخانجات کشور به این ماده، - فرصت ممتازی برای توسعه کشت پنبه را در منطقه فراهم کرده است.

امان اله طوقی در گفت وگو با ایسنا افزود: به منظور انتخاب مناسب ترین زمان کشت پنبه، با مشارکت دو شرکت زرین دشت فارس و آستان قدس رضوی، 200 هکتار از زمین های کشاورزی در شهرستان های ایرانشهر، بمپور، تفتان و خاش به صورت قراردادی به کشت پنبه رفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: در همین راستا جهت تعیین مناسب ترین رقم پنبه نیز با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان تعداد 10 رقم پنبه خیلی زودرس، زودرس و متوسط رس کشت و با توجه به نتایج حاصله، مناسب ترین زمان کشت پنبه در سال زراعی جاری بهمن ماه تعیین شد.

طوقی تصریح کرد: گرچه در سال زراعی گذشته در دو نوبت کشت پنبه انجام شده کشت در بهمن ماه امسال در مقیاس بیشتر و بصورت قراردادی در استان انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای کشت مکانیزه این محصول تعداد دو دستگاه کاشت پنبه خریداری و در اختیار شهرستان ها قرار گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت طلای سفید در سیستان و بلوچستان آغاز شد

برداشت طلای سفید در سیستان و بلوچستان آغاز شد