مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 08:452021-11-30اقتصادي

کاروانسرای شمس السطلنه به بخش خصوصی واگذار می شود


مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی نراق از واگذاری کاروانسرای شمس السطنه به بخش خصوصی خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک پروین سادات طیبی صبح امروز در بازدید از کاروانسرای شمس السلطنه نراق اظهار کرد:   کاروانسرای شمس السطلنه که در 10 سال گذشته  فاقد کاربری بوده و در اثر عدم رسیدگی و مرمت به موقع متولیان امر از جمله اداره اقاف و امورخیریه با تخریب همراه شده، در سال جاری با اعتباری حدود 450 میلیون تومان مورد مرمت اضطراری و رفع خطر قرار گرفت و با پیگیری های انجام شده از سوی پایگاه میراث فرهنگی شهر نراق  واگذاری این بنای تاریخی به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد:  مرمت انجام شده شامل آواربرداری و سبک سازی بام، استحکام بخشی، شیب بندی، عایق بام و بام سازی نهایی،  کونال بندی های فرسوده خشتی و آجری، تثبیت و استحکام بخشی مجدد کونال بندی ها و اجرای اندود حفاظتی آستر و رویه دیوارها و جرزها بوده است.

   طیبی ادامه داد:  پیرو نشستی که روز گذشته با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و مدیر اوقاف شهرستان  برگزار شد کاروانسرای شمس السلطنه به مدت 15 سال به شهرداری واگذار خواهد شد.

  وی با اشاره به اینکه این قرار داد با کاربری گردشگری و اقامتی پذیرایی در نظر گرفته شده است افزود:  این قرارداد پس از گذراندن مراحل اداری و ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای شمس السطلنه به بخش خصوصی واگذار می شود

کاروانسرای شمس السطلنه به بخش خصوصی واگذار می شود