مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 08:452021-11-30سياسي

آمر به معروف باید عامل به معروف باشد


استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اگر امر به معروف می کنیم باید خودمان هم عامل به آن باشیم، گفت: اگر پدر و مادر می خواهند فرزندان خوبی داشته باشند به گفتار و نصیحت کردن نیست بلکه باید عملشان درست باشد زیرا محال است پدری دروغ بگوید و انتظار داشته باشد که فرزندش به او دروغ نگوید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی در سخنرانی دوشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) در حکمت 150 نهج البلاغه در پاسخ به فردی که از ایشان موعظه ای خواسته بود فرمودند از کسانی مباش که امید به آخرت آباد دارند بدون اینکه عملی انجام بدهند.

وی با بیان اینکه کلمات اهل بیت(ع) برگرفته از قرآن است، گفت: این موعظه امیرالمومنین(ع) از لطف خدا می دانیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خطبه 31 نهج البلاغه که طولانی ترین خطبه نهج البلاغه است، گفت: حضرت فرمودند کلید خزائن الهی دست تو است و با دعا می توانی این خزائن را به روی خود باز کنی و اگر روزی اجابتت به تأخیر افتاد ناامید مباش زیرا چه بسا چیزی که تو می خواهی خیر نباشد و خدا خیر بزرگتری را برای تو در نظر گرفته باشد.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) در کلام  دیگری می فرمایند اگر کسی خالصانه دعا کند یکی از این سه چیز گیرش می آید؛ اول اگر مصلحت بود حاجتش برآورده می شود، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمر به معروف باید عامل به معروف باشد

آمر به معروف باید عامل به معروف باشد