مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 07:402021-11-30سياسي

تعیین حریم 30 اثر تاریخی در اردستان


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: تعداد 30 اثر ارزشمند شهر اردستان در مرحله اول این طرح، تعیین حریم می شود.

- مهدی مشهدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ضرورت تعیین حریم آثار و محوطه های تاریخی در آن است که هر اثر تاریخی به عنوان یک موجود زنده، دارای حریمی برای ضمانت از موجودیت و بقای خود است و یکی از اقدامات مهم در بناها و اثرهای تاریخی و ارزشمند بعد از ثبت ملی تعیین حریم مصوب است.

وی با بیان اینکه تعیین حریم آثار تاریخی علاوه بر اهمیتی که به لحاظ الزامات قانونی برای بناها و محوطه های تاریخی دارند، برای اطمینان از مدیریت بهتر و صیانت از آنها نیز ضروری به نظر می رسد، افزود: برای مرحله اول طرح تعیین حریم مصوب در سطح شهر اردستان مستندات و تصویربرداری های حدود 30 اثر ارزشمند برای اولین بار جمع آوری شده است و این بناهای ارزشمند تعیین حریم می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان تصریح کرد: تعیین حریم برای پاسخ گویی به موقع به استعلام های مردم و دستگاه ها بسیار موثر است و با پیگیری های صورت گرفته قرار است پس از تعیین حریم آثار تاریخی شهر اردستان، ابنیه های تاریخی و ثبت ملی شده در شهرهای زواره و مهاباد دارای حریم مصوب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین حریم 30 اثر تاریخی در اردستان

تعیین حریم 30 اثر تاریخی در اردستان