مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 07:352021-11-30اجتماعي

تشکیل ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان غربی


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: بر اساس دستورالعمل دامپزشکی کل کشور ستاد مقابله بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تشکیل شده است.

- با بیان اینکه از زمان آغاز فصل مهاجرت پرندگان وحشی و آزاد پرواز هیچ موردی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است، افزود: در طی زمان شروع مهاجرت پرندگان آزاد پرواز تاکنون آنفلوانزای حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

وی افزود: در شبکه های دامپزشکی سراسر استان آمار تلفات واحدهای مرغ مادر و تخم گذار و گوشتی روزانه به صورت تماس تلفنی اخذ و به مراجع ذیربط اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: دامپزشکی نسبت به شیوع بیماری در واحدهای روستایی و طیور بومی هم حساسیت ویژه ای دارد و از طریق شوراهای روستاها، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی، خانه های بهداشت و مردم به صورت مستمر در حال نظارت بر این واحدها است.

خلیل زاده با اشاره به توصیه های بهداشتی به واحدهای صنعتی، بیان کرد: واحدهای صنعتی پرورش طیور باید شرایط قرنطینه ای را رعایت کرده و اجازه ورود به افراد متفرقه را نداده و حوضچه های ضد عفونی در ورودی به مرغداری ها را فعال کرده و تأمین نهاده، دارو و واکسن های مورد نیاز از مکان های معتبر و مورد تأیید انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان غربی

تشکیل ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان در آذربایجان غربی