مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 07:252021-11-30اقتصادي

نهاد حاکمیتی در اجرای قوانین تبعیض قایل نباشد


استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان این که دولت در اجرای قوانین قیمت گذاری در زنجیره ارزش خودرو و محصول نهایی تبعیض قایل نباشد، گفت: دولت برای توسعه یکپارچه صنعت، - سعید میرزا محمدی با بیان این که فولاد و آهن از مهم ترین مواد اولیه تولید در خودروسازی است، ادامه داد: با توجه به این که خرید و تامین این اقلام و سایر مواد اولیه توسط خودروساز با قیمت آزاد صورت می گیرد، هزینه تولید افزایش قابل توجهی یافته است.

وی در مقایسه صنعت خودرو با سایر صنایع شاخص کشور افزود: شرکت های بزرگی مانند فولاد با کمک دولت از یارانه های پنهان مانند انرژی ارزان استفاده می کنند که تاثیر مستقیمی بر کاهش قیمت تولید برای این شرکت ها دارد.

به عنوان مثال، سهم برق از قیمت تمام شده فولاد در ایران تنها چهار درصد است در صورتی که این مقدار در متوسط جهانی 22 درصد گزارش می شود که علت پایین بودن این سهم در ایران، یارانه بالای انرژی برق در صنعت فولاد کشور است.

ولی این امتیاز از سوی دولت به خودروساز داده نمی شود.

میرزا محمدی با بیان این که به ازای هر تن فولاد تولیدی که با بهای حدودا 550 دلاری در بازارهای جهانی عرضه می شود، حدود 100 دلار یارانه انرژی از سوی دولت پرداخت می شود، گفت: در کنار این که فولاد دغدغه ای برای حفظ خودروساز به عنوان مشتری خود ندارد، بیش از استاندارد جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهاد حاکمیتی در اجرای قوانین تبعیض قایل نباشد

نهاد حاکمیتی در اجرای قوانین تبعیض قایل نباشد