مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 07:002021-11-30فرهنگي

ثبت ملی 18 اثر تاریخی همدان/ 3 اثر تخریب شده بازسازی می شوند


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: 18 اثر تاریخی همدان ثبت ملی شدند که سه اثر از آنها تخریب شده و باید بازسازی شود.

- سیده مریم موسوی، معاون میراث فرهنگی همدان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه 18 اثر دیگر از همدان به تازگی ثبت ملی شده است اظهار کرد: این آثار شامل خانه تاریخی، مدرسه، مسجد و بازار است.

وی با بیان اینکه با قرار گرفتن آثار در پرونده ثبت ملی، نگهداری و مرمت آثار طبق قوانین و ضوابط انجام می شود گفت: این آثار با ثبت شدت در فهرست آثار ملی مشمول ضوابط بناهای تاریخی می شوند و هرگونه تخریب یا تغییر در سازه پیگیری خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در خصوص مدرسه ظفر، خانه خانجانی و خانه شیری که نام آنها در فهرست آثار ملی قرار گرفته ولی طی ماه های اخیر تخریب شدند گفت: با توجه به اینکه این سه اثر زمانی تخریب شدند که فرایند ثبت آنها در حال انجام بود، کار متوقف نشده و پرونده پیش می رود و اثر شماره ثبت می گیرد.

وی با تا کید بر اینکه سه اثر ملی تخریب شده باید بازسازی شوند گفت: این آثار با توجه به الگوی اولیه بنا درست می شود و طبق مستندات، تصاویر و نقشه ها باید مالک یا هر دستگاهی که مالکیت دارد، کار بازسازی را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 18 اثر تاریخی همدان/ 3 اثر تخریب شده بازسازی می شوند

ثبت ملی 18 اثر تاریخی همدان/ 3 اثر تخریب شده بازسازی می شوند