مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 06:502021-11-30سياسي

سخنی با استاد رنانی؛ «خطای ترکیب» یا «ترکیب خطا»؟


بر فرض که اکنون کشور گرفتار مشکلات لاینحل است، اما ایشان از کجا فهمیده اند که این ناشی از اشتباه ترکیبی است؟ چرا آن را در اثر عملکرد اشتباه مجریان نمی دانند؟ آیا ترکیه که گرفتار مشکلات عمیق است هم گرفتار خطای ترکیبی است؟ و آیا لبنان و هر کشور دیگر هم که .

- پایگاه خبری جماران؛ محسن رنانی اخیرا طی یادداشتی به انتقاد از سیاست های کشور و بررسی ریشه مشکلات امروز ایران پرداخته است {متن این یادداشت را در اینجا بخوانید }.

در همین خصوص، سید حمید طباطبایی، در یادداشتی به انتقادات محسن رنانی پاسخ داده که جماران آن را منتشر می کند: اندیشمند معاصر جناب آقای دکتر محسن رنانی، اخیرا در یادداشتی نسبتا طولانی ،ریشه همه مشکلات کشور را ،به قول خودشان، در خطای ترکیبی برشمرده اند و می نویسند: آیت الله خمینی در دهم اسفند 1357 در مدرسه فیضیه فرمود ما، هم دنیا را آباد می کنیم و هم آخرت را.

، ….

برای من بیست سال طول کشید تا متوجه شوم این جمله حاصل یک استدلال منطقی همراه با خطای ترکیب است و …من امروز تمام بحران های موجود کشورمان را حاصل همین خطای ترکیب می دانم ….

نقطه آغازین رسوخ خطای ترکیب در نظام تدبیر پس از انقلاب، همین تصور امکان ترکیب موفق جمهوری و اسلامی است که در قانون اساسی منعکس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنی با استاد رنانی؛ «خطای ترکیب» یا «ترکیب خطا»؟

سخنی با استاد رنانی؛ «خطای ترکیب» یا «ترکیب خطا»؟