مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 05:052021-11-30دانش

بالاخره پزشک کم داریم یا زیاد؟


چند روز پیش بود که رییس جدید سازمان نظام پزشکی نشستی خبری برگزار کرد؛ نشستی که یکی از محورهای اصلی آن ماجرای افزایش ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی و دندانپزشکی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه جوان، چند هفته پیش منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از مصوبه افزایش حداقلی پذیرش 3 هزار دانشجوی پزشکی به ظرفیت موجود کشور طی بازه زمانی حداقل پنج سال خبر داد.

این مصوبه آنچنان منافع افزایش ظرفیت پذیرش 3 هزارتایی طی پنج سال با واکنش های تندی از سوی صنف پزشکان همراه بود، به گونه ای که بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، دکتر علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دکتر محمد رییس زاده رییس سازمان نظام پزشکی و دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نامه ای از آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستند طرح افزایش ظرفیت پزشکی از دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شود.

هر چند این حرکت و ادعای این چهار رکن نظام سلامت حاکی از آن است که در کشور هیچ کمبود پزشکی نداریم، اما اسناد و گزارش های آماری چیزی خلاف این ادعا را اثبات می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالاخره پزشک کم داریم یا زیاد؟

بالاخره پزشک کم داریم یا زیاد؟