مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 04:502021-11-30اقتصادي

افزایش استقبال گیلانی ها به مصرف گوشت کوچکترین پرنده حلال


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مصرف تخم و گوشت بلدرچین کوچکترین پرنده حلال گوشت جهان در استان افزایش یافته است.

- ایسنا/گیلان مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: مصرف تخم و گوشت بلدرچین کوچکترین پرنده حلال گوشت جهان در استان افزایش یافته است.

سورنا چایچی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بلدرچین یک نوع از گونه های مختلف طیور و کوچکترین پرنده حلال گوشت است که در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بلدرچین ها در طبیعت بیشتر در کشتزار غلات و زمین های ناهموار و میان علفزارها زندگی می کنند.

وی افزود: گوشت و تخم بلدرچین برای مردمان ارزش غذایی و دارویی دارد و بعضی عقیده دارند که با خوردن گوشت و تخم بلدرچین احساس سلامت و جوانی می کنند.

چایچی ادامه داد: وجود ویژگی مناسب همچون رشد سریع، بلوغ زودرس، تولید تخم بالا، کوتاهی فاصله میان نسل ها، بالا بودن تراکم پرورشی در واحد سطح، ارزان بودن جیره مصرفی، حساسیت کم نسبت به بعضی از بیماریهای طیور، قیمت بالای تولیدات شامل گوشت و تخم به خصوص در بازگشت سریع سرمایه ثبت شده باعث شده بلدرچین پرنده مطلوب نظر کشاورزان و پرورش دهندگان تلقی شده و علاقه مندان زیادی به پرورش صنعتی این پرنده روی آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش استقبال گیلانی ها به مصرف گوشت کوچکترین پرنده حلال

افزایش استقبال گیلانی ها به مصرف گوشت کوچکترین پرنده حلال