مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 04:302021-11-30اجتماعي

پویش احیای جنگل های زاگرس در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پویش مردمی احیای جنگل های زاگرس در 290هکتار وسعت استان همزمان با سراسر کشور از 10 آذرماه اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سید اسماعیل صالحی روز دوشنبه در جلسه نهضت سبز استان در استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: برای اجرای این پویش مردمی، کاشت گونه های بادام، گلابی وحشی و زالزالک در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، این طرح در همه استان و در مناطق خاص از جمله منطقه آبسرده اردل، سیاسرد بروجن، تپه نورالشهدای بن، جاده سلامت سامان ، پارک تهلیجان شهرکرد، منطقه چاله گاه خانمیرزا و منطقه آس جم لردگان، پارک جنگلی چلیچه فارسان، منطقه طارم در کوهرنگ و ناغان شهرستان کیار اجرا می شود.

صالحی با اشاره به خشکسالی اخیر، شیوع آفات و بیماری درختان جنگلی و بهره برداری بی رویه و تخریب جنگلها گفت:اجرای پویش مردمی احیای جنگلهای زاگرس ،محدود به مهلت زمانی خاص نیست و تا پایان فصل بذرکاری ادامه خواهد داشت و بذر مورد نیاز در اختیار دوستداران طبیعت و بهره برداران قرار خواهد گرفت.

کاشت گونه گیاهی در 300هزار هکتار از مراتع چهارمحال و بختیاری در دست اجراست معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اجرای طرح توسعه گیاهان دارویی و مرتعی در استان با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش احیای جنگل های زاگرس در چهارمحال و بختیاری

پویش احیای جنگل های زاگرس در چهارمحال و بختیاری