مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آذر 1400 ساعت 03:052021-11-29بين الملل

واکنش دبیرکل سازمان ملل به آغاز مجدد مذاکرات وین


آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد بازگشت به گفتگو برای اجرای کامل و موثر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گام مهمی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در دومین نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی افزود: تمام طرف ها باید اطمینان یابند که این ابزار ارزشمند (برجام) موثر باقی بماند.

گوترش همچنین در خصوص نشست کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی گفت: از سال 1967، پنج منطقه عاری از سلاح هسته ای در سراسر جهان ایجاد شده است.

آن ها 60 درصد از کشور های عضو سازمان ملل را شامل می شوند و تقریباً تمام نیمکره جنوبی را پوشش می دهند.

دبیر کل سازمان ملل اظهار داشت: گسترش چنین مناطقی، هنجار های خلع سلاح هسته ای و عدم اشاعه جهانی را تقویت می کند و به ساخت جهانی امن تر کمک می کند.

وی افزود: این امر به ویژه در خاورمیانه صادق است، جایی که نگرانی ها در مورد برنامه های هسته ای ادامه دارد و درگیری ها و جنگ های داخلی باعث تلفات و رنج گسترده در میان غیرنظامیان و تضعیف ثبات و اختلال در توسعه اجتماعی و اقتصادی می شود.

دبیرکل سازمان ملل افزود: دستیابی به منطقه ای عاری از سلاح های هسته ای و سایر سلاح های کشتار جمعی، احتمال درگیری های هسته ای در منطقه را از بین می برد و به تحقق جهانی عاری از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش دبیرکل سازمان ملل به آغاز مجدد مذاکرات وین

واکنش دبیرکل سازمان ملل به آغاز مجدد مذاکرات وین