مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 17:452021-11-29سياسي

باقری: سه شنبه صبح کارگروه بررسی لغو تحریم های آمریکا آغاز به کار می کند


معاون وزیر خارجه در تشریح نتایج نشست امروز در وین گفت: مقرر شد که صبح فردا کارگروه بررسی لغو تحریم های آمریکا آغاز به کار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیأت مذاکره کننده ایران در مذاکرات با گروه 1+4 برای رفع تحریم ها امشب (دوشنبه) پس از نشست افتتاحیه این مذاکرات در اظهاراتی بیان کرد: امروز ما نشست کمیسیون مشترک برجام را داشتیم که کشورهای عضو برجام در آن مشارکت داشتند.

این  نشست به ریاست نماینده اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این نشست دیدگاه خود را در مورد دو موضوع بیان کردند یکی وضعیت اجرای برجام و دیگری درباره چشم انداز آتی به ویژه نگاه هر یک از اعضا نسبت به مذاکرات در روند پیش رو.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در این نشست بر این نکته تأکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی، اقدام کشوری است که با نقض توافق و قطعنامه شورای امنیت از توافق خارج شد و برخلاف قانون و مقررات بین المللی، تحریم های گذشته را مجددا بازگرداند و همچنین تحریم های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

رییس هیأت مذاکره کننده ایرانی ادامه داد: در نهایت قرار بر این شد که اولا موضوع لغو تحریم ها به عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باقری: سه شنبه صبح کارگروه بررسی لغو تحریم های آمریکا آغاز به کار می کند

باقری: سه شنبه صبح کارگروه بررسی لغو تحریم های آمریکا آغاز به کار می کند