مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 16:252021-11-29سياسي

درس های مبتنی بر سنت های اصیل فقها و بزرگان قلب حوزه است


مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سابقه کهن بزرگان در ورود به مباحث نو و جدید، قلب حوزه و منبع مولد حوزه آزاد را درس های مبتنی بر سنت های اصیل اساتید و فقها دانست و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم رونمایی از آثار دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه، ضمن ابراز خرسندی و تشکر از اساتید و پیشگامان علم و ادب، اهتمام شورای فقه معاصر در ایجاد حرکت های جدید و تجربه های امیدبخش را ستود.

وی گام برداشتن در سه ساحت مهم را از بایدهای حوزه های علمیه برشمرد و گفت: ساحت های علمی، اخلاقی و نیز کنش گری و هدایت جامعه، گام های پیش روی حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه برنامه های آموزشی، علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را جزء ساحت های علمی حوزه های علمیه دانست و عنوان کرد:  دنبال کردن هر نوع تحول رُشدی که با منطق و مناهج استوار و اصیل حوزه های علمیه مطابقت دارد، وظیفه ماست.

وی ضمن ابراز تاسف از افراط و تفریط های موجود در این مسیر، عملکرد افراد و جریاناتی که تراث گذشتگان را کم می شمارند، بزرگان را در جایگاه خودشان نمی دانند و دچار سطحی نگری و شتاب زدگی هستند را به عنوان خطری جدی دانست.

اعرافی تصریح کرد: حرکت چنین افرادی در این مسیر، آنها را از مناهج و روش های اصیل که بیش از هزار سال متفکران و دانشمندان کار کرده اند، دور م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس های مبتنی بر سنت های اصیل فقها و بزرگان قلب حوزه است

درس های مبتنی بر سنت های اصیل فقها و بزرگان قلب حوزه است