مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 11:102021-11-29سياسي

ایدز یک بحث فراتر از بیماری است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ایدز فقط یک بیماری نیست، موضوع ایدز یک بحث فراتر از بیماری است که مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی جوامع را شامل می شود.

- دکتر محمود حسین پور ظهر امروز (هشتم آذرماه) در جمع خبرنگاران، افزود:گرامیداشت این هفته(10الی16 آذر) فرصت مناسبی برای، جلب مشارکت سیاستگذاران و مسئولان، بیان اقدامات، دستاوردها و چالش های موجود و همچنین تکریم فعالیت های دست اندرکاران این عرصه خواهد بود.

وی بیان کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته شعار خاصی در نظر گرفته شده با عنوان، اجازه نمی دهیم کووید 19 برنامه مراقبت های اچ آی وی را تحت تاثیر قراردهد که بیانگر اهمیت این موضوع در این برهه حساس است.

حسین پور در خصوص اهمیت مقوله پیشگیری اظهار کرد: خانواده ها به ویژه والدین و اولیای مدارس، در آموزش های پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

علاوه بر خانواده، مدارس و به خصوص دبیرستان ها و دانشگاه ها، محیط هایی هستند که می توانند در آموزش های پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV به جوانان نقش بسیار مهمی داشته باشند.

وی ادامه داد: طبیعی است که عدم توجه به آموزش های پیشگیرانه به زنان و جوانان، خطر دیگری به همراه دارد و آن، انتقال عفونت HIV از مادر به کودک است چنانچه کوچک ترین غفلت و تاخیری در آن صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایدز یک بحث فراتر از بیماری است

ایدز یک بحث فراتر از بیماری است