مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 10:452021-11-29فرهنگي

فراخوان اولین جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان


فراخوان اولین جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان با نام «عاشیقلار بایرامی» منتشر شد.

- با نام عاشیقلار بایرامی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این خصوص گفت: این جشنواره با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و عاشیقی و با توجه به وجود پتانسیل های منحصر به فرد در حوزه موسیقی ترکی و عاشیقی و همچنین وجود هنرمندان برجسته و صاحب نام بومی در استان به میزبانی شهرستان کبودراهنگ برگزار می شود.

احمدرضا احسانی ضمن دعوت از هنرمندان، پژوهشگران و تولیدکنندگان آثار موسیقی برای شرکت در این جشنواره، اظهار کرد: اجرای موسیقی عاشیقی در سه بخش بصورت غیر رقابتی و آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی به صورت رقابتی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان در بخش موسیقی عاشیقی (غیررقابتی) می توانند در سه محور اجرای داستان ها و مقام ها توسط ساز چگوور؛ اجرای داستان ها و مقام ها توسط ساز تار و اجرای مقام های ویژه موسیقی ترکی همدان با ساز بالابان و سرنا، با ارائه آثار و تکمیل فرم درخواست در جشنواره شرکت کنند.

احسانی درباره بخش آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی (رقابتی) هم توضح داد: در این بخش محققان و تولیدکنندگان آثار صوتی می توانند با ارسال اثر خود که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوان اولین جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان

فراخوان اولین جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان