مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 10:002021-11-29سياسي

دست پُر ایران در مذاکرات وین؛ از افزایش صادرات تا ذخایر هسته ای


ادبیات حاکم بر مواضع دیپلماتیک دستگاه دیپلماسی، گشایش های اخیر ارزی، افزایش ذخایر هسته ای، افزایش فروش نفت و صادرات غیرنفتی و همچنین ترکیب تیم کارشناسی و فنی جدید حاکی از دست پُر و برتر ایران در این دور از مذاکرات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، هیئت مذاکره کننده ایرانی به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان روز شنبه، برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین پایتخت اتریش شدند تا طبق قرار قبلی، از امروز دوشنبه هشتم آذرماه مذاکرات خود با 1+4 را با هدف رفع تحریم ها آغاز کنند.

ارائه تضمین و لغو همه تحریم ها شرط لازم برای موفقیت در مذاکرات بر اساس اعلام مقامات دستگاه دیپلماسی کشورمان، مطالبه اصلی جمهوری اسلامی در این دور از مذاکرات رفع مؤثر و قابل راستی آزمایی همه تحریم ها و ارائه تضمین از سوی طرف مقابل است.

امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان چند روز پیش در گفت وگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اگر طرف های مقابل آماده بازگشت به تعهدات کامل خود و رفع تحریم ها باشند، دستیابی به یک توافق خوب و حتی فوری امکان پذیر است.

وی تأکید کرد: باید تضمین جدی و کافی وجود داشته باشد که آمریکایی که به آن اعتمادی وجود ندارد دوباره از برجام خارج نخواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست پُر ایران در مذاکرات وین؛ از افزایش صادرات تا ذخایر هسته ای

دست پُر ایران در مذاکرات وین؛ از افزایش صادرات تا ذخایر هسته ای