مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 09:352021-11-29اقتصادي

جست وجوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی شهرها


رییس کمیته گردشگری خوراک استان یزد، ثبت ملی خوراک و خواهرخواندگی شهرها را دو ظرفیت مهم در اقتصادی کردن مشابهت های فرهنگی و اقتصادی شهرها خصوصا در حوزه خوراک دانست.

- حسین دهقان منشادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که توسعه و رونق گردشگری با حضور گردشگر معنا می گیرد، گفت: صرفاً در حوزه گردشگری داخلی و بین شهری، سفرها می توانند انواع متعددی مانند تجاری، تفریحی، خانوادگی و فامیلی و غیره باشند که علایق و سلایق افراد تاثیرگذار است اما در مجموع، در یک سفر، غذا نقطه مشترک بین سفرها به شمار می رود.

وی با بیان این که غذای محلی و رستوران خوب جزو اولین سوالات مورد نظر گردشران در بدو ورود به شهر یا استان دیگر است، گفت: ممکن است فرد گردشگر در یک شهر به واسطه اجبار یا علاقه اش رفت و آمد کند یا به دنبال دیدار اقوام و فامیل، بارها به مقصد مورد نظر سفر کرده باشد، پس وجود خوراک در خاطره سازی و تنوع سازی سفر مهم است.

این فعال گردشگری اضافه کرد: جاذبه های خوراکی به طور ویژه ثبت می شوند و تنوع بخشی به سفر برای افرادی که برای اولین بار یا چندمین بار به یزد سفر می کنند، اهمیت زیادی دارد و علاوه بر آن، توجه به طبع غذاهای متفاوت خصوصا بعد از ثبت ملی خوراکی ها برای گردشگری، می تواند سفر را هیجان انگیز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جست وجوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی شهرها

جست وجوی اقتصاد خوراک در گردشگری و خواهرخواندگی شهرها