مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:402021-11-29فرهنگي

داستانی برپایه حدیث هرکه علی (ع) را دوست دارد حلال زاده است


شخصیت اصلی داستان، یک کشمکش روان شناختی بر سر حلال زاده بودنش دارد که این کشمکش در نهایت با توجه به آن حدیث پیامبر (ص) که هرکه علی (ع) را دوست دارد، - ، جلسه نقد و بررسی رمان بی نام پدر نوشته سید میثم موسویان با حضور نویسنده و رضا جوان آراسته از نویسندگان و کارشناسان و به عنوان منتقد روز شنبه در سالن اجتماعات انتشارات کتاب جمکران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از نویسندگان و علاقه مندان به ادبیات برگزار شد ابتدا رضا جوان دو مساله اساسی و ویژگی بارز کتاب را بیان کرد و گفت: تسلط آقای موسویان نسبت به شخصیت ها قابل تحسین است.

گویی که با شخصیت ها زیست مشترک داشتند و شاید دانش روانشناسی ایشان به این شخصیت پردازی خوب و عمیق کمک کرده است.

وی مساله دوم و قابل توجه در این رمان را روایت پیچیده و درهم تنیده ذکر کرد و افزود: نویسنده به تک تک روایت ها مسلط و آنها را به خوبی پردازش کرده است.

در ادامه جوان تصریح کرد: ترکیب این دو مساله یعنی پیچیدگی حاصل از شخصیت پردازی درست با پیچیدگی حاصل از روایت، رمانی را رقم زده که خواننده را به تلاش و کشف داستان وادار می کند و او را تا انتهای رمان با خود همراه می سازد.

پس از صحبت های جوان، سید میثم موسویان گفت: دلیل تسلط بر شخصیت پردازی و عمیق بودن و آشنا بودن شخصیت ها این است که من بخش بزرگی از دغدغه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستانی برپایه حدیث هرکه علی (ع) را دوست دارد حلال زاده است

داستانی برپایه حدیث هرکه علی (ع) را دوست دارد حلال زاده است