مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 07:402021-11-29سياسي

اهداف دولت در صنعت فضایی برای جبران کاستی های 10 سال اخیر/ حرکت از مدار لئو به ژئو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، توسعه صنعت فضایی در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گرفته است به طوری که جلسه شورای عالی فضایی پس از 10 سال روز جمعه (5 آذر) به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزرای ارتباطات، - دستیابی به مدار 36 هزار کیلومتری، کاربردی کردن و شتاب دهی به صنعت فضایی و بهره برداری از سه ماهواره مخابراتی و سنجش از دور، از جمله اهداف دولت سیزدهم در صنعت فضایی کشور است تا از این طریق کاستی های 10 سال اخیر را جبران کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، توسعه صنعت فضایی در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گرفته است به طوری که جلسه شورای عالی فضایی پس از 10 سال روز جمعه (5 آذر) به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزرای ارتباطات، امور خارجه، صمت، راه و شهرسازی، علوم و دفاع در وزارت ارتباطات برگزار شد.

شتاب بخشی عرصه فضایی، تقویت همگرایی و هم افزایی و تمام ارکان بازیگران صنعت و توجه حداکثری بر دیپلماسی فضایی، کاربردی کردن صنعت فضایی، تحقق اهداف برنامه های فضایی کشور با شتاب هر چه بیشتر، تامین منابع مورد نیاز حوزه فضایی کشور برای شتاب بخشی به برنامه های فضایی، از مهم ترین محور های این جلسه بود.

لازم به ذکر است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه پیشنهادی خود به مجلس بر بهره برداری از سه ماهواره مخابراتی و سنجش از دور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف دولت در صنعت فضایی برای جبران کاستی های 10 سال اخیر/ حرکت از مدار لئو به ژئو

اهداف دولت در صنعت فضایی برای جبران کاستی های 10 سال اخیر/ حرکت از مدار لئو به ژئو