مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آذر 1400 ساعت 06:352021-11-29اقتصادي

گزارش وضعیت انرژی درکشور/ نگاهی به تولید، مصرف و تجارت انرژی در ایران


ترجمه گزارش وضعیت انرژی در ایران (تولید، مصرف و تجارت) به همت دفتر نشر منابع علمی مرکز توسعه و آینده نگری سازمان برنامه بودجه منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ترجمه گزارش وضعیت انرژی در ایران (تولید، مصرف و تجارت) به همت دفتر نشر منابع علمی مرکز توسعه و آینده نگری سازمان برنامه بودجه منتشر شد.

به تازگی این گزارش 17 صفحه ای از وضعیت انرژی در ایران (تولید، مصرف و تجارت) بر اساس داده های آژانس بین المللی انرژی در کشور ایالات متحده تنظیم شده است.

در بخش ابتدایی این گزارش آمده است: ایران در سال 2020 پنجمین کشور بزرگ تولیدکننده نفت در اوپک و در سال 2019 سومین تولیدکننده گاز طبیعی در جهان بوده است.

سهم ایران در حجم ذخایر ثابت شده نفت و گاز طبیعی جهان در سطح بالایی قرار دارد.

در مقدمه این اثر که به قلم مترجم نوشته شده است می خوانیم: این مقاله نمونه ای از کنجکاوی مطالعاتی مؤسسات تحقیقاتی آمریکا در خصوص اقتصاد ایران است.

مؤسسات تحقیقاتی آمریکا با تحلیل تحولات اقتصادی و اجتماعی ایران جهت ارزیابی اثربخشی تحریم های اقتصادی علیه ایران تاکنون بهره برده اند و دولت آمریکا نیز از یافته های آنها برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش وضعیت انرژی درکشور/ نگاهی به تولید، مصرف و تجارت انرژی در ایران

گزارش وضعیت انرژی درکشور/ نگاهی به تولید، مصرف و تجارت انرژی در ایران