مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 21:502021-11-28سياسي

تکلیف خبرهای محرمانه را قانون مشخص می کند/آزادی بیان هوای روزنامه نگاری است


محمد مهدی فرقانی آزادی بیان را هوا و اکسیژن روزنامه نگاری می داند و تاکید می کند، روزنامه نگاری در غیاب آزادی بیان بی معناست و کارکردی ندارد.

- محمد مهدی فرقانی آزادی بیان را هوا و اکسیژن روزنامه نگاری می داند و تاکید می کند، روزنامه نگاری در غیاب آزادی بیان بی معناست و کارکردی ندارد.

این روزنامه نگار باسابقه و استاد ارتباطات در گفت و گویی با ایسنا درباره ضرورت آزادی بیان برای خبرنگاران با هدف تبیین مطالبات مردم و جلوگیری از بروز تخلفات در جامعه صحبت کرد.

رییس سابق دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی درباره ی ضرورت آزادی بیان توضیح داد: روزنامه نگاری در غیاب آزادی بیان بی معناست و کارکردی ندارد.

یکی از مهم ترین کارویژه های روزنامه نگاران و رسانه ها، نظارت بر جریان قدرت و ثروت است، برای اینکه قدرت را پاسخگو نگه دارند و از روندهای نادرست و ناصحیح جلوگیری کنند.

این بخش نظارتی باعث می شود که در درازمدت جامعه از غلتیدن در ورطه بحران نجات پیدا کند.

فرقانی تاکید کرد: بسیاری از بحران ها پیش از وقوع در صورتی که به وسیله روزنامه نگاران بازشناسی و معرفی شوند و مورد نقد و ارزیابی قرار بگیرند، عملا به دولت و حاکمیت این امکان را می دهند که علاج واقعه را قبل از وقوع فراهم کنند و از وقوع بحران هایی پیشگیری می کنند که به علت مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف خبرهای محرمانه را قانون مشخص می کند/آزادی بیان هوای روزنامه نگاری است

تکلیف خبرهای محرمانه را قانون مشخص می کند/آزادی بیان هوای روزنامه نگاری است