مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 12:452021-11-28بين الملل

تداوم نبرد دیپلماتیک مسکو و واشنگتن با اخراج 27 دیپلمات روس از آمریکا


سفیر روسیه در آمریکا گفت که شمار دیگری از دیپلماتهای روس به همراه خانواده هایشان از آمریکا اخراج شده و تا انتهای ماه ژانویه این کشور را ترک خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده  روز یکشنبه گفت: دیپلمات های ما در حال اخراج از آمریکا هستند گروه بزرگی از رفقای من، 27 نفر با خانواده، ما را در 30 ژانویه ترک خواهند کرد.

ما با کمبود شدید کارکنان مواجه هستیم.

روسیه پیشتر گفته بود که از سال 2016 که روابط بین دو کشور وخیم تر شده و بیش از 100 دیپلمات این کشور با خانواده هایشان مجبور به ترک ایالات متحده شده اند.

به گفته ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه، تا 29 اکتبر، نزدیک به 200 دیپلمات روس از جمله کارکنان هیائت روسیه در سازمان ملل هنوز در مشاغل خود در ایالات متحده هستند.

 دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که کارکنان ایالات متحده در روسیه پس از یک سری اخراج ها و محدودیت ها از 1200 نفر در اوایل سال 2017 به 120 نفر کاهش یافته است.

سفارت ایالات متحده در مسکو در سال جاری رسیدگی به ویزای غیر دیپلماتیک را متوقف کرد.

این در حالی است که منابع خبری شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند که آمریکا در حال بررسی تحریم های جدید علیه روسیه به دلیل اوضاع پیرامون اوکراین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم نبرد دیپلماتیک مسکو و واشنگتن با اخراج 27 دیپلمات روس از آمریکا

تداوم نبرد دیپلماتیک مسکو و واشنگتن با اخراج 27 دیپلمات روس از آمریکا