مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 11:552021-11-28اقتصادي

تجمع و «بست نشینی» جمعی از ایثارگران با چادر مسافرتی مقابل بنیاد شهید


پاکدل با تأکید بر اینکه بار مالی این موضوع بیش از مبلغ پیش بینی شده در بودجه بوده است، تصریح کرد: ولی همچنان مبلغ دیگری باقی مانده که بار مالی آن حدود 650 میلیارد تومان است که پیگیر تامین آن هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، ماده 38 ایثارگران مشمول جانبازان و آزادگانی می شود که در هیچ یک از سازمان ها و نهادها استخدام نشده اند.

این افراد زیرمجموعه بنیاد شهید محسوب می شوند.

در سال 1391 بعد از قانون جامع استخدامی کشور مبنی بر همطرازی این افراد با کارکنان نیروهای مسلح، قرار شد این افراد همانند کارکنان نیروهای مسلح حقوق دریافت کنند.

اجرای این قانون به تعویق افتاد تا اینکه در سال 1399، با پیگیری سعید اوحدی رییس سابق بنیاد شهید، ستاد کل نیروهای مسلح برای این تعداد افراد با جامعه آماری 45 هزار و 500 نفر حکم استخدامی صادر کرد.

در نهایت طبق احکام صادر شده استخدامی، حقوق و معوقات این بخش از جامعه ایثارگری پرداخت شد.

تا اینکه در سال جاری (1400) ستاد کل نیروهای مسلح به اصلاحیه حکم استخدامی این افراد اقدام کرد و در پی این اصلاحیه، بخشی از حقوق این افراد کم شد.

البته با توجه به اینکه بودجه در اختیار بنیاد شهید به حدی نبوده است که حقوق این افراد را به طور کامل پرداخت کند(بخشی از حقوق پرداخت شده) و همچنین پرداخت بخشی از مطالبات با اوراق قرضه دولتی (اسناد خزانه)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع و «بست نشینی» جمعی از ایثارگران با چادر مسافرتی مقابل بنیاد شهید

تجمع و «بست نشینی» جمعی از ایثارگران با چادر مسافرتی مقابل بنیاد شهید