مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 10:352021-11-28ورزشي

دست و دل بازی این دو خیّر برای درس خوان کردن کودکان عشایر


این گزارش روایتی از دو بانوی بختیاری ساکن اصفهان است که سال هاست امدادگر مردم و کودکان محروم بختیاری نشین شدند و در جهت محرومیت زدایی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری تلاش می کنند.

- محمد حیدری-گروه چهارمحال و بختیاری پروین و اشرف دو عموزاده ساکن استان اصفهان هستند که قلب شان به عشق کودکان محروم بختیاری می تپد؛ در طول سال چند نوبت خانه و خانواده را رها می کنند و دل به جاده های خاکی زاگرس می سپارند و پس از ساعت ها پیاده روی و کوه پیمایی خود را به کودکان محروم می رسانند تا لبخندی و شاید دعای خیری از این کودکان تحفه بگیرند.

این دو زن که اصالتا بختیاری و از تبار بی بی مریم هستند، سال هاست امدادگر مردم و کودکان محروم بختیاری زاگرس نشین هستند و در جهت محرومیت زدایی در مناطق صعب العبور چهارمحال و بختیاری تلاش می کنند در صورتی که محل زندگی آن ها در استان دیگر است اما هر چند وقت یکبار با کوله باری از بسته های معیشتی و لوازم التحریر با تحمل همه مشقت ها به سراغ مردم عشایرنشین می روند.

به گفته خودشان بیش از 12 ساعت راهپیمایی می کنند تا بتوانند تعدادی بسته معیشتی و لوازم التحریر را به کودکان عشایرنشین کوهرنگ برسانند اما وقتی از دلیل شادابی شان سوال کردم گفتند: ما زمانی که خنده یکی از کودکان محروم این منطقه را می بینیم و شادی آن ها را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست و دل بازی این دو خیّر برای درس خوان کردن کودکان عشایر

دست و دل بازی این دو خیّر برای درس خوان کردن کودکان عشایر