مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 08:352021-11-28بين الملل

کنفرانس تهران در غیاب تهران


10 آذرماه 1322 وقتی مطبوعات ایران داشتند خبر کنفرانس یک هفته قبل سران آمریکا، انگلیس و چین در قاهره درباره جنگ جهانی دوم را مخابره می کردند، فکرش را هم نمی کردند که روز قبل از آن فرانکلین روزولت، - وینستون چرچیل و ژوزف استالین در همین تهران و بیخ گوش شان کنفرانس دیگری را برای زدن ضربه نهایی به آلمان و پایان جنگ جهانی دوم برگزار کرده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه فرهیختگان در ادامه نوشت: نه مطبوعات، که شاه 24ساله و دولت وقت ایران هم از ماجرای برگزاری کنفرانس اطلاع چندانی نداشتند.

این را می شود از صحبت های علی سهیلی، نخست وزیر وقت ایران که سه روز پس از اتمام کنفرانس متفقین در تهران، برای اولین بار در جلسه با مدیران کشور و مطبوعات به صورت رسمی از برگزاری این کنفرانس می گفت، فهمید.

سهیلی 12 آذر در تالار وزارت خارجه گفت: در 29 آبان ماه 1322 آقای کاردار شوروی ملاقاتی از اینجانب نموده و موضوع تشکیل کنفرانس سه دولت را اطلاع داد (سهیلی بعدا می گوید که در این جلسه اسمی از افراد حاضر در نشست به او اعلام نشده است) .

روز چهارم آذرماه سفارت کبرای شوروی خبر ورود مارشال استالین، مولوتف کمیسر خارجه و همراهان را اطلاع داد و نامه زیر را به آقای ساعد، وزیر امور خارجه رسانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنفرانس تهران در غیاب تهران

کنفرانس تهران در غیاب تهران