مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 08:252021-11-28اقتصادي

ارزی که برای بورس تبدیل به ریال نشد!


درحالی که سال گذشته تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه برای حمایت از این بازار تصویب شد و کارشناسان بر این باورند که بازار سرمایه در این روزها از کمبود نقدینگی رنج می برد، - هنوز جزییات اجرای این مصوبه مشخص نیست و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تاکید بر اینکه مصوبه مذکور در حال پیگیری است، اعلام کرده که دولت سیاستی دارد که ارز صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل نشود و منابع از محل ریال هایی که قبلا تبدیل شده است به صندوق تثبیت تزریق شود.

یه گزارش ایسنا، کاهش های پی در پی شاخص بورس در سال گذشته، مسئولان را بر آن داشت تا تصمیمات مختلفی برای به تعادل رساندن بازار سرمایه اخذ کنند و یکی از این تصمیمات تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این بازار بود.

در این راستا، اواخر شهریور سال گذشته حسن قالیباف اصل - رییس اسبق سازمان بورس و اوراق بهادار - اعلام کرد که این سازمان پیگیر نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار است.

البته این ماجرا از همان اول مبهم بود و مسئولان در بخش بورس، وزارت اقتصاد و صندوق توسعه ملی یا هیات امنای صندوق توسعه ملی در این رابطه به صراحت صحبت نکردند که قرار است این منابع از کجا و به چه میزان تامین و به بورس تزریق شود و بعد از صدور مجوزها چه روا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزی که برای بورس تبدیل به ریال نشد!

ارزی که برای بورس تبدیل به ریال نشد!