مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 07:352021-11-28اقتصادي

«پرویزخان» قلب تپنده صادرات غیرنفتی ایران به عراق


مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین نزدیک به 700 میلیون دلار از مجموع یک میلیارد دلار صادرات کشور به عراق را به خود اختصاص داده که نوعی قلب تپنده صادرات غیرنفتی به عراق محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، پروژه جامع پرویزخان به عنوان بزرگ ترین طرح گمرکی ایران در دو فاز در حال اجرا است.

فاز اول این طرح به وسعت 14 هکتار و 73 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده از مجموع یک میلیارد دلار صادرات کشور به عراق نزدیک به 700 میلیون دلار مربوط به همین مرز است که این حجم از صادرت نشان از تحرک و پویایی مرز پرویزخان دارد.

این پروژه گمرکی شامل تسهیل در امور تجاری، صادرات و ترانزیت است که از مزایای آن می توان به کاهش زمان تشریفات اشاره کرد که اجرای درست آن سبب رشد اقتصادی استان، منطقه و حتی کشور می شود.

این مرز در ابتدا در اجرای این طرح را رشد و رونق به توسعه صادرات از طریق مرز پرویزخان دانست و افزود: این طرح دو فاز دارد که فاز او ل آن که سال 97 تحویل گمرک شده بود با هزینه ای بالغ بر 73 میلیارد تومان از اعتبارات ملی راه اندازی و فاز دوم آن هم در دست بررسی و اقدام است و هر چه زودتر اجرایی خواهد شد.

هم اکنون پنج مرز رسمی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان کرمانشاه فعال هستند که از این مرزها روزانه یک هزار و 300 تا یک هزار و 500 کامیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پرویزخان» قلب تپنده صادرات غیرنفتی ایران به عراق

«پرویزخان» قلب تپنده صادرات غیرنفتی ایران به عراق