مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 04:152021-11-28سياسي

ایران می تواند تأمین کننده انرژی کشورهای عضو اکو باشد


یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به نقش موثر ایران در اجلاس های منطقه ای و بین المللی گفت: ایران با توجه به توانمندی های اقتصادی می تواند پیشنهاد تأمین انرژی کشورهای عضو اکو را مطرح کند که از اهمیت قابل توجهی هم برخوردار است.

- سیدرضا صدرالحسینی در گفت و گو با ایسنا درباره حضور ایران در اجلاس اکو که در ترکمنستان برگزار می شود، گفت: با توجه به نقش اکو در پیشرفت و توسعه کشورهای عضو و اینکه این سازمان پس از سه سال نخستین جلسه حضوری را برگزار می کند و همچنین با توجه به اینکه سیاست خارجی ایران تعمیق ارتباط با همسایگان به ویژه در ابعاد اقتصادی می باشد قطعا حضور رییس جمهور کشورمان در این اجلاس می تواند برای منطقه و اعضای اکو و همچنین ایران با اهمیت باشد.

وی تصریح کرد: اجلاس اکو همزمان با نشست وین برگزار می شود و نشان دهنده این است که ایران علیرغم فشارهای مضاعف در حوزه سیاسی از سوی آمریکا برای منزوی کردن ایران، توانسته موفق باشد و سیاست های آن ها به شکست انجامیده است.

این کارشناس مسائل منطقه خاطر نشان کرد: ایران به عنوان بازیگر و نقش آفرین موثر در اجلاس های منطقه ای و بین المللی شرکت می کند، مانند آنچه که ما از حضور ایران در اجلاس شانگهای دیدیم که توانست این موضوع را به اثبات برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران می تواند تأمین کننده انرژی کشورهای عضو اکو باشد

ایران می تواند تأمین کننده انرژی کشورهای عضو اکو باشد