مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آذر 1400 ساعت 03:352021-11-28پزشكي

نوروفیبروماتوز با شما چه می کند؟


بیماری نوروفیبروماتوز مجموعه ای از اختلالات ژنتیکی است که اعصاب و پوست را گرفتار می کند و تقریباً بر روی همه دستگاه های بدن تاثیر می گذارد.

- ایسنا/مرکزی بیماری "نوروفیبروماتوز" مجموعه ای از اختلالات ژنتیکی است که اعصاب و پوست را گرفتار می کند و تقریباً بر روی همه دستگاه های بدن تاثیر می گذارد.

در این بیماری تومورهای خوش خیم غیرسرطانی در مسیر اعصاب رشد می کنند و این رشد موجب برور مشکلاتی در پوست و استخوان ها می شود و این بیماری به صورت ارثی و یا از طریق جهش (تغییرات) در ژن های نوروفیبروماتوز ایجاد می شود.

یک پزشک متخصص مغز و اعصاب در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پوست و سیستم عصبی، هر دو از منشا جنینی مشترکی به نام اکتودرم تشکیل می شوند، گفت: بر همین اساس، برخی بیماری های ژنتیکی وجود دارند که هم باعث مشکل در پوست می شوند و هم سیستم عصبی (مغز و نخاع و اعصاب) را تحت تاثیر قرار می دهند که یکی از این بیماری ها، بیماری نوروفیبروماتوز است.

دکتر فهیمه محقق با اشاره به اینکه شیوع این بیماری در حدود 30 تا 40 در هر 100 هزار تولد زنده است، گفت: نحوه توارث این بیماری به صورت اتوزومال غالب است یعنی اگر هر کدام از والدین، مبتلا باشد، به احتمال 50 درصد، شانس ابتلا در فرزندان وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروفیبروماتوز با شما چه می کند؟

نوروفیبروماتوز با شما چه می کند؟