مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 15:002021-11-27فرهنگي

«بر سرخاک»؛ روایتی مستند از خالی شدن زیر پای انسان توسط خودش


مستند «بر سرخاک» را ببینید، بعد از دیدن این فیلم به این موضوع فکر خواهید کرد که چطور داریم، زیر پای مان را خالی می کنیم.

- مهدی باقری، مستندساز، گفت: مستند بر سرخاک را ببینید، بعد از دیدن این فیلم به این موضوع فکر خواهید کرد که چطور داریم، زیر پای مان را خالی می کنیم.

مهدی باقری درباره مستند بر سرخاک که این روزهای در حال اکران است، گفت: ابتدای سخنم را به مقدمه کتاب بیم امواج سهمگین که یک فعال محیط زیست به نام کاتلین دین مور منتشر کرده، آغاز می کنم.

او در این مقدمه می گوید جالب است ما آدم ها وقتی راه خود را گم می کنیم به نقشه نیاز داریم.

انسان در دوران های گذشته سنت های دینی و فرهنگی را در اختیار داشت که طبعا مسیر را به انسان نشان می دادند اما امروزه ما به راهنماهای تازه ای احتیاج داریم، این راهنماهای تازه چه چیزهایی هستند؟ و ما چگونه می توانیم از پس چالش هایی که دنیای جدید برای مان ایجاد کرده بربیاییم؟! این سوالاتی است که نویسنده در مقدمه مطرح می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وی افزود: پاسخ این سوالات از نظر من، وقتی کتاب را خواندم این بود که ما به فرهنگ و یک فضای اخلاقی نسبت به محیط زیست مان احتیاج داریم، یعنی یک حدود اخلاقی را نسبت به محیطی که در آن زندگی می کنیم، باید رعایت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بر سرخاک»؛ روایتی مستند از خالی شدن زیر پای انسان توسط خودش

«بر سرخاک»؛ روایتی مستند از خالی شدن زیر پای انسان توسط خودش