مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 13:002021-11-27اقتصادي

اجرای طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان امسال طرح های آبخیزداری را در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع سرتاسر کشور اجرا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا مسعود منصور در حاشیه افتتاح بند سنگی خاکی شهید سیدحسن طباطبایی نسب نیسیان در دهستان برزاوند اردستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: افزون بر 2500 میلیارد تومان طرح مصوب امسال برای آبخیزداری در کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: این طرح ها با توجه به شرایط کشت هر منطقه اجرایی می شود و سهم استان اصفهان هم از این طرح ها نزدیک به 70 میلیارد تومان است که در صورت تامین منابع، عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه اظهارکرد: در اصفهان از مجموع 2 میلیون و 600 هزار هکتار مرتع، طرح آبخیزداری در نزدیک به یک میلیون و 400 هزار هکتار اجرا شده است و نزدیک به یک میلیون و 400 هزار هکتار استحصال آب داشته که نشان می دهد که این طرح ها می تواند به مشکل بی آبی در استان پایان دهد.

وی درباره ضرورت ساخت بند سنگی خاکی نیسیان گفت: منطقه برزاوند اردستان به لحاظ بافت خاک، توپوگرافی منطقه و قسمت پایین دست آن و تامین آبیاری که از قنات ها حاصل می شود به شدت نیازمند آبخیزداری است و این طرح از چهار ماه پیش آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور

اجرای طرح آبخیزداری در یک میلیون و 400 هزار هکتار از مراتع کشور