مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:202021-11-27سياسي

پدیدارشناسی خشونت وابسته به درک ما از دیگران است


محقق دانشگاه هامبورگ آلمان در نشست کانون سلامت اجتماعی دانشگاه یزد با طرح مفهوم پدیدارشناسی چهره، به تبیین رابطه چهره با خشونت پرداخت و مفهوم خشونت را وابسته به مفهوم دیگری عنوان کرد.

- دکتر ایرج اسماعیل پور قوچانی در این نشست که با محوریت بررسی راهکارهای کاهش خشونت و خشونت، هویت و دیگر بودگی دیگری، به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که پدیدارشناسی خشونت وابسته به درک ما از دیگری است، افزود: در تشریح و تبیین مفهوم دیگری از زاویه سنت پدیدارشناسی به جایگاه این مفهوم نزد لویناس و اصالت دیگری تأکید می کند.

دیگری برای لویناس نه یک خودِ تعمیم یافته است، نه یک شیءِ در دست.

وی با اشاره به این که دیگری غیریت مطلق است و از این رو نامتناهی است، گفت: بنابراین لویناس با محور قرار دادن مبحث دیگری و طرح مفاهیمی از قبیل چهره، وجود شخص را متکی به وجود و چهره دیگری می داند.

به گفته اسماعیل پور، چهره واجد یک نوع معرفت است که برای لویناس در اولویت قرار دارد و بر این اساس ما در چهره دیگری مسوولیت بی نهایت خود را درمی یابیم.

در واقع مسوولیت همه کارهای دیگری با ماست و از آن رو که این مسئولیت نامتناهی است، همواره احساس تقصیر می کنیم بنابراین ما در برابر دیگری مسئولیتی نامحدود داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیدارشناسی خشونت وابسته به درک ما از دیگران است

پدیدارشناسی خشونت وابسته به درک ما از دیگران است