مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 11:052021-11-27بين الملل

ویروس جدیدی که جهان را ترسانده است


دانشمندان هنوز نمی دانند سویه جدید «اومیکرون» تا چه حد خطرناک است، اما جهش های فراوانِ آن زنگ خطر را به صدا درآورده و امیدها را برای پشت سر گذاشتن همه گیری کرونا کاهش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، دنیا به هشدار روز جمعه ی سویه جدید کروناویروس که در آفریقای جنوبی شناسایی شده، واکنش نشان داد.

به طوری که ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای سراسر جهان محدودیت های مسافرتی جدیدی وضع کردند، بازارهای مالی متزلزل شدند و تصورات درباره پایان یافتن همه گیری شروع به کمرنگ شدن کرد.

تنها دو روز بعد از آنکه جهان با واریانت جدید اومیکرون آشنا شد، سازمان جهانی بهداشت (WHO) رسما آن را واریانتِ نگران کننده نامید این جدی ترین و اولین دسته بندی از زمان بروز سویه دلتا بود که یک سال قبل ظهور پیدا کرد.

این دسته بندی نشان می دهد که این واریانت جهش هایی دارد که ممکن است آن را به مسری ترین و بدخیم ترین واریانت تبدیل سازد و یا واکسن ها و دیگر اقداماتِ پیشگیری کننده را کم اثر کند.

WHO بعد از یک جلسه اضطراری طی بیانیه ای هشدار داد که مشاهدات اولیه، حاکی از خطر ابتلا به عفونت مجدد با این واریانت در افرادی است که قبلا کووید19 را داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس جدیدی که جهان را ترسانده است

ویروس جدیدی که جهان را ترسانده است