مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 10:002021-11-27اقتصادي

تخلف و دلالی در خودروهای گذرموقت/ ممنوعیت فروش و تردد لوکس ها


با افزایش پرونده های قاچاق و تخلف و عدم انجام تعهدات از سوی صاحبان خودروهای ورود موقت، گمرک ایران اخد تضامین سنگین تری را برای تردد این خودروها به ایران اعمال کرده است.

- با افزایش پرونده های قاچاق و تخلف و عدم انجام تعهدات از سوی صاحبان خودروهای ورود موقت، گمرک ایران اخد تضامین سنگین تری را برای تردد این خودروها به ایران اعمال کرده است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ورود موقت خودروهای سواری به ایران طبق ضوابط مربوط به تردد این خودروها و براساس قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی این قانون انجام می شود و خودرو می تواند به مدت سه ماه وارد کشور و بعد از آن خارج شود و هرگونه ماندگاری بیش از این زمان منوط به موافقت گمرک خواهد بود.

با این حال، در چند سال اخیر تردد خودروهای ورود موقت در ایران کم حاشیه نبوده و در زمان تحویل و خروج با مشکلاتی مواجه بود که از جمله آن بحث واگذاری و فروش این خودروها داخل کشور است.

نمونه این جریان می توان به زمان اوج گیری کرونا در دو سال اخیر اشاره کرد که خودروهای گذر موقتی که به ایران وارد شده بودند با توجه به بسته شدن مرزها و موانعی که در خروج وجود داشت نسبت به تحویل، خروج و یا تعیین تکلیف اقدام نکرده و کار به جایی رسید که گمرک اعلام کرد عدم تحویل و تعیین تکلیف مصداق قاچاق محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخلف و دلالی در خودروهای گذرموقت/ ممنوعیت فروش و تردد لوکس ها

تخلف و دلالی در خودروهای گذرموقت/ ممنوعیت فروش و تردد لوکس ها