مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آذر 1400 ساعت 09:552021-11-27سياسي

زاکانی: نسبت به جامعه مسؤولیت های بزرگی داریم/ نباید نسبت به طبیعت غفلت کنیم


نسبت به جامعه و طبیعت مسؤولیت های بزرگی داریم که نباید نسبت به آن غفلت کنیم.

باید به سمت و سویی برویم که مثلا در سلامت و محیط زیست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نخستین هم اندیشی کارگروه های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران  گفت: امروز در یک رقابت نفس گیر بین پیشرفت از صنف ایرانی اسلامی و توسعه غربی هستیم.

وقتی از رقابت و جهان بینی حرف می زنیم صحبت از نوع نگاهی است که نسبت های چهارگانه انسان را با خدا، جامعه، طبیعت و خودش تعریف می کند.

  شهردار تهران افزود: وقتی صحبت از نسبت با خدا است در نگاه پیشرفت ایرانی اسلامی، انسان خلیفه الهی است اما در نگاه غربی انسان جایگزین خدا است.

  زاکانی ادامه داد: وقتی مواجهه با طبیعت صورت می گیرد در نگاه توسعه غربی طبیعت اسیر انسان است اما در نگاه اسلامی طبیعت امانتی در دست ما است و حق نداریم هر کاری را با آن بکنیم.

وی عنوان کرد: وقتی از جامعه صحبت می کنیم که طرف حضور انسانها در نگاه غربی جمع جبری بین انسان ها و سود حداکثری برای آنها متصور هستیم لذا اقتصاد پایه و بنیان جوامع غربی است در نگاه خودمان جامعه یک هویت واحدی دارد که تا بی نهایت قابلیت رشد دارد و  اساس آن مبتنی بر فرهنگ، علم، دانش و تعلیم تربیت شکل می گیرد و اقتصاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاکانی: نسبت به جامعه مسؤولیت های بزرگی داریم/ نباید نسبت به طبیعت غفلت کنیم

زاکانی: نسبت به جامعه مسؤولیت های بزرگی داریم/ نباید نسبت به طبیعت غفلت کنیم